Wifi - Kan ikke forbinde min AEG vaskemaskine til App

Senest opdateret 11-07-2024 11:30

Problem

  • Jeg kan ikke tilslutte / koble min vaskemaskine til wifi forbindelse
  • Min vaskemaskine vil ikke forbinde til min telefon eller tablet i appen
  • Appen taber forbindelsen til min vaskemaskine.
  • Vaskemaskinen kan ikke komme på wifi
  • Wifi opsætning vaskemaskine
  • Appen viser fejlkode, ECPW003, ECPA0114

Gælder

  • Frontbetjent vaskemaskine
  • Topbetjent vaskemaskine
  • Vaske-/tørremaskine

Løsning

  1. Genstart din router og kontroller dit hjemme netværk

    Hvis der er problemer med trådløse eller kablede data forbindelser fra en router i hjemmen kan det ofte løses ved at genstarte routeren. Dette gøres ved at slukke for strømmen til routeren og vente ca. 10 sekunden før du tænder den igen. Efter du har tændt routeren igen skal du blot vente yderligere nogle få minutter til den starter op igen og du kan derefter kontrollerer at at dit netværk virker igen. Du kan evt. prøve om du kan gå på internettet via. Wifi eller om forbindelsen til andre trådløse produkter i dit hjem virker som de skal. Hvis dit trådløse Wifi hjemme netværk stadig ikke virker, kan du kontakte din internet udbyder eller fabrikanten af din router for hjælp eller vejledning til dit hjemme netværk.eller router.

  2. Sørg for din My Electrolux Care eller My AEG Care app er opdateret til nyeste version på din telefon / tablet.

    Du kan også prøve at slette appen og hente den igen i App Store eller Google Play og logge ind i appen igen..


  3. Kontroller at du er tilsluttet 2,4Ghz WiFi forbindelse på dit hjemmenetværk med god signalstyrke.

    Hvis du har valgt et 5Ghz.netværk, kan du ikke gennemføre WiFi forbindelsen eller bruge dit produkt via wifi forbindelse. Hvis din telefon eller tablet er tilsluttet 5Ghz skal du gå i indstillinger og trykke glem netværk så det ikke tilsluttes automatisk på din telefon / tablet igen.
    Eksempel:


  4. Kontroller der ikke tomme mellemrum mellem tegn i dit tilsluttede netværksnavn.

    Hvis du har tomme mellemrum i dit netværksnavn skal du gå i din wifi routers indstillinger og ændre navnet.
    Tomme mellemrum kan du erstatte med bindestreg eller lignende.
    Hvis du ikke kan dette selv, kan du få internet leverandør eller router forhandler til at hjælpe dig med dette.
    Eksempel:


  5. Kontroller der er god wifi signal styrke hvor din maskine er placeret.

    Hvis wifi signalet er middel eller lav kan der ikke skabes en pålidelig forbindelse til din maskine og der kan være problemer med at forbinde eller bruge maskinen via wifi.
    Hvis wifi signalet er middel eller lav er det nødvendigt at installerer en wifi repeater eller extender. Du kan få råd og vejledning om wifi signal forbedring hos din internet leverandør eller din elektronik forhandler
    Eksempler på repeater / extendere der kan monteres i en stikkontakt nær maskinen.


  6. Slet / reset alle wifi indstillinger på maskinen

    Slet / nulstil wifi indstillingerne som anvist i din brugsanvisning og sluk derefter maskinen

    Se evt.: Sådan nulstilles WiFI indstillinger på AEG-vaskemaskine

  7. Aktiver derefter wifi på din maskine som vist i din brugsanvisning og tilslut

    Tænd maskinen igen brug de samme knapper til at aktiverer som ved sletning af wifi indstillinger (slip knapperne efter første bip denne gang) og prøv at at tilslutte maskinen til appen igen ved at følge vejledning i appen. Det kan være nødvendigt at udføre punkt 4 og 5 flere gange
    Du kan evt. hente din brugsanvisning her. Kontroller om din telefon, Ipad eller tablet er tilsluttet trådløst netværk
    Kontroller at APP / wifi ikon bliver aktivt på maskinens display

    Se evt.: Wifi indstillinger vaskemaskine / vasktør AEG

  8. Vær sikker på et det trådløse signal ikke forstyrres

    Trådløse netværks signaler kan forstyrres af f.eks. mikrobølger.
    Sluk for din mikroovn og undgå at bruge din mikroovn samtidig med du vil fjernstyre dit produkt via Appen.
    Se også information WIFI-andre problemer og interferens længere nede under Tip

  9. Hvis ovenstående ikke løste problemet, anbefaler vi at du booker besøg af en vores specialuddannede serviceteknikere.
    Du kan døgnet rundt nemt bestille et servicebesøg online, og selv vælge den ønskede dato for besøget.

Tip

  • Hvis du har fået en ny router eller har ændret navn eller password til dit hjemme wifi netværk skal du slette / nulstille wifi til produktet i appen under produktindstillinger - konfiguration i app - Produktets wifi / nulstill og derefter forbinde dit produkt forfra igen.


  • WIFI-andre problemer og interferens:

    Et almindeligt problem med nogle tilslutningsenheder er manglende evne til at frekvens hoppe. Disse tilsluttede emner har en enkelt frekvensbegrænsning og er kun låst til den mest populære frekvens på 2,4 GHz. Mange (dobbelte) routere kan kun tage så meget trafik på dette bånd, før de begynder at springe alt det andet op til 5 GHz. Dette er ofte tilfældet i meget travle husstande, men det går stort set ubemærket hen!
    De fleste Home Hub -routere, inklusive mange leveret af førende telekommunikationsudbydere, er dobbeltbånd. Enhederne, der er tilsluttet WIFI-netværket, styres af routeren og deles mellem de to trådløse frekvenser. På disse har standardindstillingen det samme netværksnavn (SSID) for begge frekvenser. Derfor, når der tilsluttes en "typisk" enhed, tilsluttes den automatisk til den "bedst tilgængelige" slot i enten 2,4 eller 5 GHz frekvens.
    Imidlertid er ikke alle enheder i stand til at håndtere denne automatiske frekvensdeling. Nogle gange, selvom enheden selv har kapaciteten, er den software, der anvendes af applikationen, muligvis ikke kompatibel. Applikationen takler muligvis ikke et enkelt SSID for begge frekvenser, og hvis der "hoppes" til det højere bånd på grund af 2,4 GHz overbelastning, vil det ikke være muligt at oprette forbindelse til netværket i de indledende faser eller "genfinde" en tidligere oprettet forbindelse , hvilket resulterer i en forbindelsesfejl. Det er især vigtigt at huske dette, hvis apparatet var tilsluttet i en "stille" tid i husstanden, men derefter bruges, når der er tilføjet mange flere enheder til netværket, måske når flere familiemedlemmer er vendt hjem.
    Et andet forbindelses- eller brugsproblem kan også skyldes interferens udefra. Den meget vigtige 2,4 GHz-frekvens er meget udbredt (eksternt) af en række andre populære husholdningsartikler! Selvom disse emner ikke er tilsluttet direkte til WIFI-routeren, bruger de den samme "båndbredde" til at udføre deres funktioner, og hvis de er i brug på samme tid som det tilsluttede apparat, kan de muligvis interferere med eller "fortrænge" det tilsluttede apparatets kommunikationssignal.
    Som et eksempel fungerer nedenstående punkter på 2,4 GHz-frekvensen:

    - Alle mikrobølgeovne / kombinerede mikrobølgeovne
    - Trådløse hjemmetelefoner
    - Baby overvågning
    - Bluetooth enheder
    - Videokommunikationsenheder (sikkerhedskamera osv.)
    - Nogle spilenheder (Xbox osv.)
    - Walkie talkies”
    - Bilalarmer
    - Nogle trådløse mikrofoner

    Desværre er interferens fra sådanne kilder uundgåelig ..... Så instruktionerne til forbrugerne bør være at forsøge at undgå at bruge emner som dem, der er anført ovenfor, når det tilsluttede apparat er i brug. Også at være opmærksom på andre signaler i nærheden og være opmærksom på det at interferensen kan endda komme fra naboen eller udenfor på gaden!
Bestil en servicetekniker
Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit AEG-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.

Reservedele og tilbehør
Reservedele og tilbehør

Find originale reservedele til dine AEG-produkter i vores webshop og få dem leveret til døren.