Problem
- SenseBoil®-funktionen fungerer ikke på kogepladen
- Jeg kan ikke aktivere SenseBoil®-funktion
- Hvordan anvendes SenseBoil®-funktionen?
Gælder
- Induktionskogesektioner med SenseBoil®-funktion
Løsning
- Vælg en kogezone inden for 5 sekunder efter aktivering af SenseBoil®-funktionen.
Se den fulde beskrivelse i brugsanvisningen. Du kan hente din brugsanvisning her.
- Afslut kogningen og vælg en ledig kogezone uden restvarme.
Hvis alle kogezoner er i brug, eller der er restvarme på dem alle, udsender kogezonen et bip, SenseBoil®-indikatorer blinker og funktionen starter ikke.
- Sørg for at anvende den rette mængde vand og/eller kartofler samt den rigtige type kartofler for at sikre at funktionen virker.
Sørg for, at den samlede vægt af vand og kartofller ikke overstiger 5 kg.
Brug kun koldt vand fra hanen og hele, mellemstore kartofler med skræl.
Se den fulde beskrivelse i brugsanvisningen. Du kan hente din brugsanvisning her.
- Kontroller og skift kogesektionens strømbegrænsningsindstillinger.
BEMÆRK: Sørg for, at den valgte strøm passer til sikringsinstallation hvor du bor.
- Kontroller om den gryde, du bruger, er velegnet til SenseBoil® ved at overvåge den første kogning
Funktionen er bedst til kogning af vand og kartofler.
Funktionen fungerer ikke med støbejern og non-stick-kogegrej med eksempelvis keramisk belægning
De bedste resultater ved kogning af kartofler opnås ved brug af en emaljeret stålgryde.
Forskellige gryder kan give forskellige resultater Tjek forskellige grydetyper og størrelser på den valgte zone - eller kontroller gryden på andre zoner
- Sørg for at nivelleringen af kogesektionen er korrekt. Brug kun kogegrej med tør og ren bund.
- Undgå rystelser, mens funktionen bruges (f.eks. brug af blender eller en mobiltelefon i nærheden).
- Hvis ovenstående ikke løste problemet, anbefaler vi at du booker besøg af en vores specialuddannede serviceteknikere.
Du kan døgnet rundt nemt bestille et servicebesøg online, og selv vælge den ønskede dato for besøget.