FAQ

FAQ

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Vaskemaskiner

1. Kan jeg installere min vaskemaskine ved hjælp af varmtvandstilslutningen?
Vi anbefaler ikke installation ved hjælp af varmtvandstilslutningen. Teknisk set kan vores maskiners ventiler håndtere vand op til 65 graders celsius, men vaskeprogrammerne bruger ikke varmt vand hele tiden. Konstant varmt vand kan give et dårligt vaskeresultat. Vores front- og topbetjente maskiner er desuden designet til at blive installeret ved hjælp af koldtvandstilslutningen.

2. Hvorfor kan jeg ikke finde min vaskemaskine på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.

3. Hvor gammel er min vaskemaskine?
Du kan bestemme din vaskemaskines alder ved at se på serienummeret på mærkepladen. Det første tal angiver året, og det andet og tredje ciffer angiver fremstillingsugen. F.eks. 13500016: uge 35 i 2011.

4. Jeg har en fejlkode på min vaskemaskine. Hvad betyder det?
Fejlkoder har forskellige betydninger afhængigt af det problem, du oplever. Brug vores Fejlfinding til at finde en specifik fejlkode, og se hvordan, problemet kan løses.

5. Hvad betyder symbolerne på min vaskemaskine?
Hvis du er usikker på symbolernes betydning på din maskine, kan du altid se brugsanvisningen, som følger med apparatet. Hvis du ikke har adgang til din brugsanvisning, kan du hente en digital udgave her.

6. Hvorfor lugter min vaskemaskine?
Det kan skyldes flere forskellige ting - er det for eksempel en ildelugtende lugt, eller lugter vaskemaskinen brændt? Læs mere om de mulige årsager og om, hvordan du kan lette det potentielle problem i vores Fejlfinding.

7. Min vaskemaskine virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få min vaskemaskine repareret?
Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af vores fejlfinding, sender vi mere end gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke et servicebesøg på tlf. 70 11 74 00.

8. Hvor finder jeg brugsanvisningen til min vaskemaskine?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.

Læs mere

Tørretumblere

1. Hvorfor kan jeg ikke finde min tørretumbler på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.

2. Hvor gammel er min tørretumbler?
Du kan bestemme din tørretumblers alder ved at se på serienummeret på mærkepladen. Det første tal angiver året, og det andet og tredje ciffer angiver fremstillingsugen. F.eks. 13500016: uge 35 i 2011.

3. Jeg har en fejlkode på min tørretumbler. Hvad betyder det?
Fejlkoder har forskellige betydninger afhængigt af det problem, du oplever. Brug vores Fejlfinding til at finde en specifik fejlkode, og se hvordan, problemet kan løses.

4. Hvad betyder symbolerne på min tørretumbler?
Hvis du er usikker på symbolernes betydning på din maskine, kan du altid se brugsanvisningen, som følger med tørretumbleren. Hvis du ikke har adgang til din brugsanvisning, kan du hente en digital udgave her.

5. Min tørretumbler virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få min tørretumbler repareret?
Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af vores fejlfinding, sender vi gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke en servicetekniker på tlf. 70 11 74 00.

6. Hvor finder jeg brugsanvisningen til min tørretumbler?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.

Læs mere

Ovne

1. Hvordan gør jeg min ovn ren?
Aluminium kan rengøres med en almindelig sæbe- og vandopløsning. Du kan rengøre ovnen i rustfrit stål med vores specielle rengøringsmiddel, som fås i vores webbutik.

2. Hvorfor kan jeg ikke finde min ovn på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.

3. Hvor gammel er min ovn?
Du kan bestemme din ovns alder ved at se på serienummeret på mærkepladen. Det første tal angiver året, og det andet og tredje ciffer angiver fremstillingsugen. F.eks. 13500016: uge 35 i 2011.

4. Jeg har en fejlkode på min ovn. Hvad betyder det?
Fejlkoder har forskellige betydninger afhængigt af det problem, du oplever. Brug vores Fejlfinding til at finde en specifik fejlkode, og se hvordan, problemet kan løses.

5. Hvad betyder symbolerne på min ovn?
Hvis du er usikker på symbolernes betydning på din maskine, kan du altid se brugsanvisningen, som følger med apparatet. Hvis du ikke har adgang til din brugsanvisning, kan du hente en digital udgave her.

6. Min ovn virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få min ovn repareret?
Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af vores fejlfinding, sender vi mere end gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke en servicetekniker på tlf. 70 11 74 00.

7. Hvor finder jeg brugsanvisningen til min ovn?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.

Læs mere

Kogeplader

1. Hvordan tilslutter jeg min nye elektriske, keramiske kogeplade eller induktionskogeplade til el-nettet?
Tilslutningen af kogepladen skal udføres i 2 x 230 V (to faser) af en kvalificeret elektriker.

2. Hvor er gasslangens tilslutning på min kogeplade?
Gasslangens tilslutning sidder til højre bag på komfuret.

3. Hvordan gør jeg min kogeplade ren?
Vi anbefaler, at du bruger vores keramiske rengøringsprodukter, som du kan købe i vores webbutik. Brug først kogepladens skraber og derefter rengøringsmidlet til den keramiske kogeplade.

4. Hvorfor kan jeg ikke finde min kogeplade på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.

5. Hvor gammel er min kogeplade?
Du kan finde din kogeplades alder ved at se på serienummeret på mærkepladen. Det første tal angiver året, og det andet og tredje ciffer angiver fremstillingsugen. F.eks. 13500016: uge 35 i 2011.

6. Jeg har en fejlkode på min kogeplade. Hvad betyder det?
Fejlkoder har forskellige betydninger afhængigt af det problem, du oplever. Brug vores Fejlfinding til at finde en specifik fejlkode, og se hvordan, problemet kan løses.

7. Hvad betyder symbolerne på min kogeplade?
Hvis du er usikker på symbolernes betydning på din maskine, kan du altid se brugsanvisningen, som følger med apparatet. Hvis du ikke har adgang til din brugsanvisning, kan du hente en digital udgave her.

8. Min kogeplade virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få min kogeplade repareret?
Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af vores fejlfinding, sender vi mere end gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke en servicetekniker på tlf. 70 11 74 00.

9. Hvor finder jeg brugsanvisningen til min kogeplade?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.

Læs mere

Køleskabe og frysere

1. Mit køle-/fryseskab lugter. Hvordan fjerner jeg lugten?
Electrolux sælger specielle lugtfjernere, som er designet til dit køle-/fryseskab. Se produktet i vores webbutik.

2. Hvorfor kan jeg ikke finde mit køle-/fryseskab på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.

3. Hvor gammel er mit køle-/fryseskab?
Du kan bestemme dit køle-/fryseskabs alder ved at se på serienummeret på mærkepladen. Det første tal angiver året, og det andet og tredje ciffer angiver fremstillingsugen. F.eks. 13500016: uge 35 i 2011.

4. Jeg har en fejlkode på mit køle-/fryseskab. Hvad betyder det?
Fejlkoder har forskellige betydninger afhængigt af det problem, du oplever. Brug vores Fejlfinding til at finde en specifik fejlkode, og se hvordan, problemet kan løses.

5. Hvad betyder symbolerne på mit køle-/fryseskab?
Hvis du er usikker på symbolernes betydning på din maskine, kan du altid se brugsanvisningen, som følger med apparatet. Hvis du ikke har adgang til din brugsanvisning, kan du hente en digital udgave her.

6. Mit køle-/fryseskab virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få mit køle-/fryseskab repareret?
Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af vores fejlfinding, sender vi mere end gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke en servicetekniker på tlf. 70 11 74 00.

7. Hvor finder jeg brugsanvisningen til mit køle-/fryseskab?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.

Læs mere

Emhætter

1. Hvordan renser jeg filtrene i min emhætte?
Filtrene kan vaskes i opvaskemaskinen eller i hånden - skyl dem godt og tør dem, før du sætter dem på plads i emhætten igen. Bemærk, at filtrene kan blive hvide, hvis du vasker dem i opvaskemaskinen.

2. Hvorfor kan jeg ikke finde min emhætte på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.

3. Hvor gammel er min emhætte?
Du kan bestemme din emhættes alder ved at se på serienummeret på mærkepladen. Det første tal angiver året, og det andet og tredje ciffer angiver fremstillingsugen. F.eks. 13500016: uge 35 i 2011.

4. Min emhætte virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få repareret min emhætte?
Vi sender mere end gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke en servicetekniker på tlf. 70 11 74 00.

5. Hvor finder jeg brugsanvisningen til min emhætte?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.

Læs mere